maandag, april 17, 2006

De autorit

We vertrokken donderdagavond 6 april, om 23.00h.

Eigenlijk was het gepland om vrijdagochten om 4.00h te vertrekken, maar ik dacht toch niet te kunnen slapen, en wou eigenlijk zo vroeg mogelijk in Bellagio zijn. Dus toen Lut thuis kwam overviel ik haar nogal dat we 's avonds nog zouden vertrekken. Alles moest nog gepakt worden, en bovendien heb ik nog tot 19.00h bezig geweest om al het werk dat moest klaar zijn buiten te krijgen.

Enkele cijfers:
In totaal deden we 3 647 km
aan een gemiddelde snelheid van 73 km/h
we verbruikten 238,5 l diesel,
wat neer komt op 6,5 l/100 km, wat me verrassend weinig lijkt met vier personen en een vol geladen wagen.
Daartegenover staat wel dat de diesel in Italië 1.20 € kost.

Een GPS kan ik iedereen die met de wagen op reis wil gaan aanraden. Zonder discussies en gedoe met landkaarten werden we naar onze bestemming begeleid. Soms was al eens een rond punt verlegd, of een afrit links ipv van rechts. Vooral in Italië verandert het wegennet heel vlug.

De kinderen hebben zich in de auto geen moment verveeld. Gedurende de heenreis hebben ze hoofdzakelijk geslapen, Esmoreit iets beter dan Eulalie heb ik de indruk. Ze hebben DVD's bekeken, sommige films meer dan eens. En af en toe raceten ze mee op de psp.
Grappig was het spelletje waarbij Esmoreit alle merken van auto's opnoemde, terwijl Eulalie die trachtte te noteren.

Opel, Bmw, Audi, Bmw, Volkswagen, Fiat, Fiat, Peugeot, Ford, KODAK
Kodak?
ja nen Kodak
(ik: da's wel Skoda hé)
algemene hilariteit in de wagen,
Ik trek foto's met mijnen Skoda vanuit mijnen Kodak.

Verrast waren we eigenlijk ook over het grote aantal Italianen met een Bmw, Audi en Mercedes reden. Toscane is zeker geen arme streek.

Geen opmerkingen: